Har vi gjort något fel?
Klagomål – hör av dig om det är något du inte är nöjd med
Om du anser att Visma Amili hanterat ditt ärende på ett felaktigt sätt eller om du anser att Visma Amili kan göra något bättre är det viktigt att du kontaktar oss och framför dina synpunkter. Klagomålsansvariga på Visma Amili är Erik Hedborg och Martin Nilsson.
Policy
Visma Amili följer Svensk Inkassos branschkod samt Finansinspektionens Allmänna råd om klagomålshantering. Med klagomål avser Visma Amili ett konkret missnöje med hanteringen av våra tjänster eller synpunkter kopplade till inkassoverksamheten, men som inte utgör specifika invändningar mot ett ärende.
Frågor gällande dina ärenden eller invändningar mot betalningsskyldigheten i dessa ärenden kan klagomålsansvariga inte svara på och kommer att hänvisa till vår kundtjänst på Mitt Ärende eller 0771-23 24 00.
Konkreta klagomål som inkommer till Visma Amili handläggs skyndsamt och i normala fall ska svar erhållas inom 10 arbetsdagar.
Ytterligare sätt att få klagomål prövade
Vid missnöje med Visma Amilis slutliga beslut kan du kontakta Svensk Inkasso/Inkassonämnden eller begära att vår tillsynsmyndighet Finansinspektionen öppnar tillsyn i ärendet.
Vill du få ytterligare hjälp med ditt klagomål kan du få vägledning av någon av följande kontakter
Kommunala konsumentvägledningen
För allmänna upplysningar och råd angående skulder kan du även vända dig till kommunernas konsumentvägledning. Du hittar kontaktuppgifter till kommunala konsumentvägledare på www.konsumentverket.se
Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
Box 174
101 23 Stockholm
08-508 860 00
www.arn.se
Finansinspektionen
Box 7821
103 97 Stockholm
08-408 980 00
www.fi.se
Inkassonämnden
Box 592
101 31 Stockholm
08-559 170 00
www.svenskinkasso.se/inkassonamnden